Tuesday, February 23, 2016

Semangat Membara

Hi Assalamualaikum
France
Literally, post yang sebelum post ini, saya katakan yang saya hanya singgah sebentar an.
Mungkin tidak.
Well, alang-alang dah reunion dengan blog Great Teacher Wannabe ni, apa kata kita gunakannya sebaik mungkin.

In shaa Allah, dalam jangka masa yang akan diizinkan Allah, saya akan teruskan kerjaya lifetime saya iaitu sebagai seorang guru...[Walaupun bakal Design Engineer, in shaa Allah]

[Kerjaya lifetime kita ni, banyak sebenarnya, once kita dah tahu something, ilmu yang bermanfaat, kita kene aplikasikan dan kongsikan. Itu pekerjaan lifetime. Kerana itu muncullah, guru, pendakwah engineer dan sebagainya. Dan sebenarnya agama itulah nombor satu, so once dah tahu ilmu agama and even sudah tahu hakikat bahawa kita memegang satu kepercayaan itu, kita perlu aplikasikan dan sebarkan...jadilah pendakwah. Ya. Itulah sebenarnya.]

Memandangkan website ini mengfokuskan ilmu duniawi, jadi saya berhajat untuk sedikit sebanyak membuat post mengenai tutor tentang subjek-subjek yang saya pelajari. Tidak kira Bahasa atau ilmu yang berkaitan dengan Sains. Ilmu sains yang berfokuskan Fizik dan Elektrik, in shaa Allah.
Post tutor tu mungkin saya cuma tulis, atau dalam bentuk nota atau saya rumuskan daripada video di YouTube.

This is just my plan la. In shaa Allah akan berjalan =D
Ok, semoga berjaya dunia akhirat!!!

No comments: